Yemek Kültürü

Yemek Kültürü
Dün Bügün yaşayan ve yaşatılan Kültürler

7 Ekim 2009 Çarşamba

Biber Dolması


-Bu gün biber dolması yapmaya karar verdim.Hem sebze hem de et karışımı hoşuma giden bir yemek.
-Kaç kişi ise ona göre dolmalık biberler alınır. Ben sekiz dolmalık bibere göre yaptım.
-250gr kıymayaya, yarım demet maydonoz, bir çorba kaşık pirinçi ve bulguru yıkıyarak , bir kaşık kırmızı biber ve domates salçası ilave ettim.(İsterseniz iki adet domates rendeleyebilirsiniz.)
-Ben bir çay kaşığı karabiber,kekik,nane, tarçın, kimyon,yenibahar bir kaşık zeytinyağ ekledim.
-Üstünü keserek yıkadığım biberlerin içine doldurdum.
-Kestiğim domatesleri üzerine koydum.içine bir su bardağı su koyarak çok kısık ateşte pişirdim.Pişene kadar suyu çok azalırsa dolmalarınız henüz pişmemişse az az kaynar su ilave edebilirsiniz. Ben yemekler kısık ateşte yavaş pişince lezzetinin daha iyi olduğuna inanıyorum. Çünkü yemek kaynayan suyun buharı ile pişiyor.

Hiç yorum yok: